1 Kasım 2007 Perşembe

Reklamlar #1

Reklamın gücüne çok inanırım ben.
Reklam öyle bir şeydir ki, dikkatle izlemesen bile bilinç altına yerleşir, sen aradan uzun zaman geçtikten sonra o dikkatle izlemediğin halde beyninin algıladığı resmi veya sesi bi yerde görünce/duyunca sana tanıdık gelir.
tanıdık gelince de farklı bir ürünü satın alacağına, o bilinç altına yerleşmiş ürünü satın alırsın.

tabi biz izleyiciler, ve tüketiciler olarak bunun farkında değiliz. ayrıca bizim Türk kanallarında her 25 dakikada bir 15er dakikalık reklama girmenin ne gibi faydası olur onu da bilemem. çünkü o kadar çok reklamda bilinç altı denilen olayın da ağzına edilir. insanların beyni allak bullak olur o kadar.

Peki reklamların izleyici tarafından güzel bulunması mı o ürünün satışını güçlendirir, yoksa izleyiciyi yukarda bahsettiğim türde etkilemek mi ürün satışını güçlendirir?

Ben şahsen Türk Televizyonlarında ki reklamları severim, en azından izlenmeye değer oluyorlar (tabi film'in en heyecanlı yerinde kesip reklama bağlanınca da kanal değiştiririm orası ayrı)

tabiki Reklam denilen olayın da hedef kitle diye bi sorumluluğu var.
Misal olarak Absolut Vodka reklamını kalkıp çocuk kanalında sabahın köründe yayınlayamazsın. ha yayınlamasına yayınlarsın, ama hem sana yazık olur, ürünü satamassın, hemde çocuklara yazık olur, koca bir nesil alkole bağlar bu olaydan sonra.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder