2 Kasım 2007 Cuma

Olsa da yesek...


Mutfağımız zengin mi değil mi bilmem, ama Türk olup ta 'Çin mutfağını seviyorum' 'Meksika mutfağına aşığım' 'İtalyan yemeklerinden vazgeçmem' diyenlere ayar oluyorum. Şu resimdeki güzelliğe bakarmısınız? Hangi Ülkenin Mutfağı bu kadar yağlı, bu kadar salçalı, bu kadar soslu, bu kadar ıvırlı zıvırlı?

Avrupa ya da yavaş yavaş o ekmek arası kültüründen sonra, doğru dürüst Kebap kültürü gelmeye başladı, iyi de oldu, anasını satim 1 sene hasretini çekiyoruz resmen Türkiyeye gitsek te yemek yesek diye.


Abim, yap ordan bi yarım...
ilginçtir ki tanıdığım çoğu insan Kokoreç'i sevmez. (AB bunu yasaklıyor, neymiş işte bağırsaktan yapılıyormuşta sağlıklı değilmiş, Şnitzelinize tükürdüğümün lavukları) Yuh be ya, nasıl sevilmez, nimet nimet. aynı şekilde aklıma şu an midye geliyor. Midyeyi de sevmeyen çok. vallahi ilginç bi millete sahibiz. Midye, Kokoreç yemez, gider Japon Restoranına Suşi yer (ki aklıma geldi Suşi çok güzeldir, ama Suşiyi de tanıdığım çoğu insan sevmez)






Bunu da bazıları sevmez, İşkembe.
Neymiş çorbanın içinde bağırsak parçaları varmış, işte kardeşim Mutfak kültürü budur.

ve tabiki bunların yanında Ayran içilir, kola mola içeni gördüğüm yerde keserim.


bu hatun gibi pipet'le (entel olsun diye pipet yazdım, benim bildiğim kamıştır ulan bunun ismi) içmeyin, böyle içeni gördüğünüz yerde de indirin, içme kültürü de var tabi.

Neyse ben burda keseyim, karnım acıktı durduk yere anasını satayım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder